Be Covered Goirle

Veelgestelde vragen

Waarom bent u goedkoper uit bij BE COVERED dan bij een traditionele makelaar?

Allereerst omdat u (gedeeltelijk) zelfstandig bepaalde taken overneemt die anders door een makelaar moeten worden gedaan, dit levert direct al een behoorlijke besparing op.

Daarnaast is BE COVERED Real Estate & Finance landelijk actief maar opereert centraal vanuit één kantoor te Breda. Dit verlaagd de overheadkosten en verhoogd de servicekwaliteit. Hierdoor kunnen wij onze services goedkoper aanbieden dan anderen.

Hoe effectief is de verkoop van jouw woning op internet?

Meer dan 95% van de kopers vindt zijn woning online, via Funda, Jaap.nl, Huislijn.nl of Pararius. Enkel een Te Koop bord in de tuin zetten en dan maar wachten op een koper is niet meer van deze tijd. Het gaat dus om de onlinepresentatie van uw woning en hierin biedt BE COVERED uitzonderlijke mogelijkheden voor zelfstandig woningverkopers.

Mag ik zelf de vraagprijs bepalen?

Natuurlijk bent u volledig vrij om zelf de vraagprijs te bepalen, het advies van onze makelaar is niet bindend. Om uw woning de beste kans op een snelle en succesvolle verkoop te geven, is een marktconforme vraagprijs van groot belang.

Waar wordt mijn woning te koop aangeboden?

Uw woning wordt geplaatst op Funda, Jaap.nl, Huislijn.nl, Pararius, BE COVERED.nl en op diverse social media platforms zoals o.a. Facebook, Instagram en YouTube. Wij verzorgen tevens een email-campagne naar woningzoekenden om uw woning onder de aandacht te brengen.

Hoe krijg ik mijn woning op Funda?

U kiest en bestelt één van de verkooppakketten bij BE COVERED. Hierna maakt u een account aan en bent u klaar om aan de slag te gaan. Wanneer alle gegevens zijn verwerkt en gecontroleerd door de makelaar, kan uw woning worden aangemeld worden bij Funda en de overige vastgoed websites. Funda haalt een paar keer per dag de gegevens van de woningen op uit de database. Uw woning kan dus snel geplaatst worden, mits er geen vertraging optreedt in de gegevensverwerking of wanneer er nog plattegronden en professionele foto’s gemaakt moeten worden.

Kan ik zelf mijn gegevens wijzigen op Funda?

Nee, dat is niet mogelijk. Het is altijd de makelaar die de wijzigingen doorvoert. Daarom dient u wijzigingen in bijvoorbeeld de vraagprijs, het extra toevoegen of verwijderen van foto's , tekstwijzigingen etc. altijd eerst door te geven aan de makelaar. Hiermee wordt bereikt dat de gegevens die op Funda staan gegarandeerd correct zijn.

Zijn er extra kosten voor het wijzigen van de advertentie?

Nee, wijzigingen kosten niets extra’s! Eventuele wijzigingen in de advertentie zijn gedurende het gehele verkoopproces gratis.

Hoe lang duurt het voordat mijn woning online staat?

Afhankelijk van het pakket waarvoor is gekozen, streven wij ernaar om uw woning binnen 3 dagen online te plaatsen.

Heb ik een energielabel nodig als ik mijn woning verkoop?

Ja. Sinds 2015 is het verplicht om bij de overdracht van uw woning een energielabel te tonen. U kunt dit label zelf aanvragen via de website van de Rijksoverheid. https://energielabelvoorwoningen.nl

Hoelang blijft mijn woning online staan?

Uw woning blijft online staan totdat deze verkocht is of wanneer u het aanbod eerder van de markt wilt halen.

Kan ik zelf een open huis organiseren?

Het is natuurlijk mogelijk om zelf een ‘Open Huis’ te organiseren. U bent namelijk niet verplicht om mee te doen met de landelijke ‘Open Huis dagen’. Meedoen aan een landelijk georganiseerde dag kan soms zelfs minder aandacht opleveren voor uw woning, omdat deze kan verdwijnen in de massa.

Hoe werkt de bezichtigingen?

Wanneer er een aanvraag binnen komt voor een bezichtiging, geeft BE COVERED dit direct aan u door zodat u zelf een afspraak kunt maken met de potentiële koper. Zo blijft u in controle.

Wat gebeurt er als er een bod binnenkomt?

Wanneer er een bod wordt gedaan op uw woning, nemen wij direct contact met u op om het bod te bespreken. Wij ondersteunen u bij de onderhandelingen en samen zorgen we ervoor dat uw woning voor de beste prijs wordt verkocht.

arrow_upward