Stap 1. Afspraak inplannen:
Tijdens dit gesprek leggen wij uit wat er allemaal bij komt kijken als jij je woning wilt verkopen en vertellen we je over de verschillende verkooppakketten. Alles leggen we stap voor stap uit zodat je zorgeloos jouw woning succesvol kunt verkopen. In dit gesprek plannen we een afspraak in voor een kennismaking en woningopname.
Stap 2. Woning opname:
Tijdens deze kennismaking en woningopname lopen we samen door je woning en noteren alle kenmerken en informatie van jouw woning.
Stap 3. Waardebepaling:
Na de woningopname ontvang je van ons binnen 24 uur een waardebepaling. De waarde is gebaseerd op o.a. gerealiseerde woningtransacties in jouw straat of buurt. Belangrijke data, (bijvoorbeeld het woonoppervlak, specifieke bouwkenmerken, gerealiseerde woningtransacties in de buurt, etc.) Daarbij stellen wij een onder- en een bovengrens. Je bent niet gebonden aan het advies van Be Covered. Be Covered Real Estate adviseert maar JIJ BESLIST! .
Stap 4. Verkooppakket kiezen:
Afhankelijk van het verkooppakket wat jij gekozen hebt ontvang je van ons een e-mail met instructies om jou woning aan te melden. Hierna zal ook gelijk een afspraak ingepland worden met de professionele woning fotograaf en de NEN-2580 inmeter, mocht dit in het pakket zitten wat je gekozen hebt.
Stap 5. Online-woningaccount:
Je ontvangt van Be Covered een bevestigingsmail van de opdracht met hierin een link om vervolgens een online-woningaccount aan te maken voor het woningdossier van jouw woning. Nadat alle gegevens zijn verwerkt in de backoffice en zijn goedgekeurd kan jouw woning worden aangemeld en geplaatst worden op o.a. Funda, Jaap.nl, Pararius, Huislijn.nl en de website van Be Covered Real Estate & Finance. Je kunt het gehele proces op de voet volgen. Mochten er opmerkingen zijn tussentijds kun je altijd contact opnemen met de backoffice.
Stap 6. Bezichtigingen:
Nu gaat het echt beginnen. Zodra de woning is aangemeld op Funda en de overige woningwebsites en op Social media staat, kunnen geïnteresseerden reageren en een bezichtiging aanvragen. Wanneer er een bezichtiging wordt aangevraagd, stuurt Be Covered dit naar je door en je neemt zelf contact op met de kandidaat-koper of wij plannen deze in voor je op de door jou aangeven dagen en tijden. Dit kan zijn in de ochtend, de middag, de avond of in het weekend. Inplannen wanneer het jou uitkomt, wel zo makkelijk! (Tips voor een bezichtiging kun je vinden op onze site).
Stap 7. Onderhandelen:
Dan komt het moment waar je naar toe hebt gewerkt, een potentiële koper doet een bod op jouw woning. De onderhandeling begint wanneer jij een tegenbod doet! Besef dat dit een proces is waarbij je geduld en inzicht op de proef gesteld kan worden. Be Covered ondersteund en overlegd met je gedurende het gehele proces van onderhandeling, het is tenslotte al spannend genoeg…!
Stap 8. Koopovereenkomst:
Zodra er overeenstemming is tussen de koper en verkoper en jullie akkoord zijn over de prijs en de voorwaarden, moet alles in een koopakte worden vastgelegd. Ongeacht welk pakket je hebt gekozen, Be Covered zal de koopakte voor je opmaken. Zodra dit allemaal geregeld en getekend is, is de verkoop rond en heb je zelf jouw woning succesvol verkocht. Gefeliciteerd!
Stap 9. Notaris:
De getekende overeenkomst, een kopie van het eigendomsbewijs van jouw woning en een kopie ID van jou en de koper(s), worden door Be Covered naar de notaris gestuurd voor de overdracht van de woning. De notaris maakt vervolgens de akte van levering op.
Stap 10. Verkocht:
Gefeliciteerd, de woning is verkocht en het is nu tijd om de verhuisdozen in te pakken en de verhuiswagen in te plannen.